torsdag 30 april 2009

Sikken trevlig kväll!

Det var nog precis vad jag behövde efter denna något stökiga vecka! Träffade silversmidesbruttorna igår över en bit mat på Broken Dreams. Många skratt som alltid! De är så härliga. Så här kommer ett recept som jag utlovat...

After eight-kaka!

200 gram mörk choklad & 200 gram smör smältes. Vispa ihop 3 ägg & 2,5 dl socker och blanda i 3 dl mjöl och chokladblandningen. Lägg gärna bakplåtspapper i botten av den runda formen så att kakan lätt släpper när den är gräddad.

Grädda i 20 minuter i 175 grader.

Låt svalna och gör under tiden en glasyr av ca 25 After eight (liten förpackning), 25 gram smör och 0,5 dl grädde som du smälter i en kastrull. Fördela över kakan och låt den gärna vila en stund i kylskåp innan servering. Servera med lite grädde eller glass!

Sedan igår är butiken åter öppen som vanligt! Stänger klockan 15:00 idag och stängt imorgon. Öppet 11-14 som vanligt på lördag.

Sambon mår bättre men ser alltmer svensk ut...väldigt blå och gul i ansiktet! Änglavakt hade han i allafall. Var nu rädda om er i kväll! Själv är jag väldigt rädd för raketer sedan jag fick en rakt i magen då jag var höggravid med min E. Någon hade vält en behållare med raketer så fröken Tre Äpplen Hög kommer nog hålla sig undan från brasorna!

Tjing så länge!

1 kommentar:

Marits vita skrin sa...

Tjena Ina.

Fick du mitt nummer av mamma. Ring gärna så jag vet om du kan ta hem bilem.

Ps Jag länkade dig i mitt förra inlägg... Kram kram