onsdag 15 april 2009

Silver och ögonbryn!

Om du någonsin tycker att du har lite för tråkigt i livet så är mitt hetaste tips att skriva in dig på en kurs. Gärna med ett gäng tanter! I kväll har jag skrattat så jag nästan ramlat av stolen. Mina tanter på min kurs är helt underbart galna. Höjdpunkten för kvällen var när vi konstaterade att vi nog måste åka och köpa en varsin gasbrännare för att kunna smida silver även under sommaruppehållet. Någon föreslog att vi skulle sätta på oss varsin mustasch och ses på Biltema imorgon. Sedan spånade vi vidare på om vi kunde bilda en hemlig klubb som kunde heta Stick och brinn och ses på någon obskyr plats och öva oss på att bränna saker. Typ silver eller maränger. Gunilla, som är en sommarstugeägare, bjussade då på en helt fantastisk sann historia. Hon berättade om första gången som hon själv skulle bränna det som samlats i tunnan till mulltoan. Tydligen ska man först hälla på något medel och sedan fort tända på. Om man inte skyndar sig att tända på så bildas det gas (ni börjar ana oråd va?). Gunilla väntade lite för länge och resultatet blev bortbrända ögonbryn, ögonfransar och väldigt kort krullig lugg. Hon luktade bränt i flera veckor efteråt.

Då såg jag framför mig hur vi alla skulle gå omkring utan ögonbryn i sommar och lukta bränt. Kanske ha någon hemlig hälsning när vi ses på stan. Kommer ju inte direkt funka att bara morsa lite med höjda ögonbryn i så fall.

Sedan berättade Gunilla om sin vän som skulle trösta henne när hon var ögonbrynslös. Vännen hade i sin tur upplevt en minst lika rolig händelse. Men berättelsen om hur en dasstunna inpackad i en kartong avsedd för en teve blir stulen på en parkering berättar jag en annan dag. Nu är det kväller som gäller!

Tjing så länge!

2 kommentarer:

Anonym sa...

haha, nu blev jag fredagsglad (av ditt härliga inlägg) på kontoret i aprilblåsten!

jag och Maria går också kvällskurs, men i grafisk design och det är inte lika lustfyllt, speciellt som vi båda redan sitter 40 timmar framför en bildskärm...
Och alla deltagare är tråkiga och tycker vi är dryga när vi svarar på kursledarens fåfänga försök till konversation medan vi ritar olikfärgade fyrkanter i Illustrator på ett onödigt krångligt sätt....
/Anna-pannan

TRE ÄPPLEN HÖG sa...

Hej Klätterapan!
Va kul att jag kunde göra dig lite fredagsglad :)
Så du och A MARIA går på kurs! Åh jag vill oxå vara med! Illustrator är min bästa kompis i min dator faktiskt. SAKNAR ER!!
Kramar