onsdag 21 januari 2009

Skrivkramp...

råder här! Har varit en tuff helg. Begravt en vän som kommer vara oändligt saknad men minnena är så fulla av skratt och hyss mitt i allt elände.

Har hunnit med en inköpsresa till Stockholm och ett besök på Formex. Tack Tina för det! Hade nog inte kommit iväg om hon inte sparkat mig i rumpan.

Fast lite taskig var hon allt när hon försökte lura i mig helmuskelskinka från Statoil i Hedemora (jag är vegetarian sedan 16 år tillbaka). Är inte det rätt märkligt att det står helmuskelskinka på mackorna som man köper på Statoil?

- är du helt säker på att du inte ska ha nån lårmuskel eller vad det nu hette?...fortsatte hon fråga mig med jämna mellanrum under dagen.

I övrigt så blir man ju lite tankspridd när man har mycket att fundera över. Här kommer mina highligts från Formex-mässan.

Tina står och kolla på gratulationskort och ropar till mig...
-Kolla Ina, superfina kort här till butiken!

-Oj, helt perfekt. Äntligen! (Har letat fina kort ett tag nu).
-Heja Danmark! Säger jag...för att höra tina viska...
-Han kom från Norge...

Sen går vi förbi en tjej som säger (i mina öron)...
-Känner ni till vårat nya danska märke?

-Nej! Säger jag betämt... Tina tittar konstigt på mig och tjejen svarar uppgivet...

-Nä hä... Det visar sig att hon frågat

-Vill ni veta mera om vårat nya danska märke...

Ja ha då har man bjuppat på att man är en virrpanna utan dess like. Nu ska jag ta tag i lite omskyltning här i butiken. Rean sprider sig idag!! Bilder kommer senare...
Tjing så länge!





1 kommentar:

Anonym sa...

Kan tyckas märkligt med "helmuskelskinka". Som om det vore nåt å locka med. Men det är det faktiskt! I denna underliga värld är dte nämligen så att det ytterst sällan är skinka när det står skinka. Det är bara ihoptumlat skitkött från "piglips and assholes" (som Cory brukar säga). Men när dte står "helmuskelskinka" så är det riktig skinka. Allt detta har jag, den gamle leguanen fått lära mig på mitt nya jobb! Se f.ö. www.aktavara.org. Kramis!/Anna B