onsdag 14 januari 2009

Dra-åt-helvete-snygg...

är en term man kan använda när man tycker någon haft lite onödigt mycket tur i det genetiska lotteriet. Idag fick jag anledning att använda den termen i ett sms till Anna eftersom Sofia Rågenklint varit här och handlat lite kläder till sina pojkar. Hon är just dra-åt-helvete-snygg!

Termen uppfanns en kväll när jag och Anna körde sträckan mellan Gustafs och Dalahusby hotell. Två trötta småbarnsmammor satt i bilen och hade en sån där stund av fri klagan, ni vet när man får sitta och tycka lite synd om sig själv och gnälla lite över att livet kan vara lite uppfärdsbacke ibland. Ofta brukar det samtalet handla om snoppmänniskor, disk, tvätt, matlagning, sömnbrist och busiga barn. Vi satt där och spanade ut över älven och alla vansinnigt fina gårdar. Vi smidde planer på att om allt går på tok så köper vi ett fint hus och startar ett tjejkollektiv.

Ganska lockande tanke...alltid städat i huset, tulpaner på bordet, goda middagar och ett glas vin i punschverandan på fredagskvällen. Alltid någon som kan säga - Gud vad du e snygg i håret idag, och automatiskt svara -Nej, du ser inte tjock ut i den nya kjolen...

Oj tappade visst tråden och drömde mig bort! Konversationen under bilturen lät nåt i stil med...

Anna -Får man verkligen bo såhär nära älven?
Ina -Nä, dra åt helvete vilket fint hus. Kolla in glasverandan!
Anna -Dom är säkert skitlyckliga också!
Ina -Säkert jättestädat hemma.
Anna -Bråkar nog aldrig.
Ina -Har nog jättemycket sex.
Anna -Får man verkligen ha det såhär nära älven?!

Precis så är nog livet i dra-åt-helvete-fina-hus! Vi skrattar fortfarande gott åt det och idag när jag skrev till Anna och berättade att Sofia varit här och att hon var just dra-åt-helvete-snygg så svarade Anna

- Får man verkligen vara det såhär nära älven?

Tro nu inte att jag tycker illa om dra-åt-helvete-snygga-människor eller deras dra-åt-helvete-snygga-hus. Jag är bara avundsjuk! Sofia verkar dessutom vara grymt trevlig. Vi festade ihop en natt i sälen för många år sedan då min ex-sambo spelade trummor med Patrik Isaksson. Vi var alla runda under fötterna och Sofia ställde sig upp och skålade för Lennart Jähkel (pistvakt-gänget var också med) då "Jägarna ta me tusan var världens bästa film!"

6 kommentarer:

Anonym sa...

Hej du!

Kul med kändisshoppare i Borlänge. De har ju flyttat upp till Äppelbo på riktigt nu så det blir säkert fler vändor till affären!

Du, ska du inte ta in Molo i butiken också? Deras plagg saknar jag verkligen i din annars mysiga shop. Till o med gubben gillar den. Har nog lite att göra med den snygga RollingStones jag köpte till lillgrabben i julklapp.
/Evalena

Villa Ekström sa...

På onsdag kommer vi ett gång mammor från Ludvika och tittar i din butik, som verkar jättefin. Hoppas såklart på lite kändisspotting också : )Kanske Izabella Scorupco (som är både dra-in-i-helvete snygg och har ett in-i-helvete svårstavat efternamn: )

*Mamma till tre små troll* sa...

hehehe..
Hennes föräldrar bor i ett dra-åt-helvete-snyggt hus,oxå i äppelbo, granne med stefan´s morbror.. ja, om de nu inte vore för att huset är..ROSA!! ;)


Storfrämmade på treäpplenhög imån.. en dra-åt-helvete-snygg-bebis och hans mamma kommer minsann och håller fröken Ina lite sällskap ;)

Anonym sa...

Ha ha, sitter hemma och känner mig allmänt uttråkad, (båda barnen sover samtidigt, kors i taket) kom på att du ju har en blogg så nu fick jag sitta och skratta lite, tack för det! Gillade listan du gjort, speciellt punkt 5. /Jennifer

*Mamma till tre små troll* sa...

TACK för idag.. och kika gärna in i min blogg, får du se vilken snygg bebis de finns där.. i en snygg overall ;);)

TUSEN TACK underbara du..!!!

TRE ÄPPLEN HÖG sa...

Hej! Åh vad glad jag blir för alla kommentarer!! Evalena...jo jag tycker också Molo borde finnas i min butik. I´m on the case!

Ludvika-bruttorna är så välkomna! Hoppas innerligt att jag hunnit få in lite vårkläder tills dess för nu är det rätt tomt i butiken.

Jennifer! Du e en supermom och hoppas du får flera stunder med 2 sussande barn. Måste komma in och visa upp lillebror någon dag också!

Linda! Tack för sällskapet och många kramar!