onsdag 7 januari 2009

Brrrr!

Fy tusan vad kallt det är! Nåt fel som är trasigt i butiken och värmen fungerar inte som den ska. Får fortsätta huttra tills i morgon då vaktmästaren kommer och trollar. Annars knallar det på här tycker jag. Bävar lite inför den lugna perioden som stundar i handeln nu! Om dagarna blir alltför lååånga så får jag väl muta vänner och kunder att hänga kvar i butiken och babbla lite. Hm..vad kan man muta med? äppelkaka? Varm äppelmust?
Några förslag?!

Igår hann jag åka lite bob med mina små i plättbacken! Superhärligt!
-Mamma, du e tosig som har kojv i tejmos, sa H då vi skulle äta lite.

Enda problemet då man ska ha med sig en 2-åring och en 3-åring själv är att man inte gärna kan lämna en av dem nere i backen. Vilket innebär att man får släpa två barn uppför. Vilket innebär jättebra träning. Vilket innebär att fröken Tre Äpplen Hög kanske slipper stå i vassen i dammsjön i sommar! Drömma kan man ju alltid...
Nu är det så att en virrig småbarnsmamma som jag känner har glömt ta med sig strömsladden till den bärbara så nu hinner jag inte skriva mera. Tjing så länge!

3 kommentarer:

*Mamma till tre små troll* sa...

vi åkte pulka/bob i går. Men för oss blev de i romme alpin... tänk om vi hade vetat de, kunde vi gjort sällskap....

A längtar efter sin tjej "ella berella".. berättade minsann här om dagen när min bror prata om bröllop, att han skulle allafall gifta sej med ella berella ;)

Anonym sa...

Fick tips om att du hade en blogg, så nu har jag i alla fall äntligen fått se lite av butiken och nu är jag ännu mer sugen på att komma. Jag som är så nyfiken men har inte lyckats ta mig dit än, det är lite körigt med en 2 månaders bäbis och en ettåring, dagarna går och jag vet inte vart de tar vägen, ja du vet väl hur det är :-). Ska göra ett försök imorgon att komma förbi en vända.
/Jennifer

majsan shabbychic sa...

Hej kul att du har börjat blogga också, det är kul men svårt att hinna med att uppdatera nu för tiden.Jag hoppas att det går bra för dig. Och håller tummarna för oss båda Kram Majsan (Lavendel & Romantik)