måndag 17 november 2008

Ett besök i min "gamla" stad!

I helgen har familjen Galenpanna hunnit med en inköpsresa till stockholm. Så i lördags fick alla som besökte butiken hjälp av världens bästa Tina & Anna! Själv jagade jag barn runt om i Stockholm. Med mobilnummer i bläck på armarna så släppte vi lös busbarnen på Junibacken. De är verkligen i perfekt ålder för att uppskatta alla mysiga små hus man kan gå in i. E älskar att springa runt i Villa Villekulla och H diggar att hänga hos Mulle Meck och i Elsa Beskows skog. Junibacken är verkligen helt underbart! Ett bra tips är att vara där när det öppnar och åka sagotåget innan hela stan börjar stå i kö. Vi hann med en sväng på Aquaria och några timmar på Andys lekland också. Där var det helt galet mycket barn och latteföräldrar (Waynes coffee ligger inne på Andys). Jättefint ställe, fräsch lokal, gott fika och mycket roligt att göra. Jag hittade tillbaka till mina gamla kvarter också! Restaurang Kvarnen har börjat med brunchbuffé på helgerna och det var faktiskt väldigt barnvänligt där. Filmhörna till barnen, bra service och god mat. För allt det tar de 195 pix! Kvarnen var ett stammishak när jag bodde på söder och kunde rulla över gatan och hem till lilla ettan.
Anna S, jag tycker fortfarande att jag ser dig överallt när jag är i våra gamla kvarter, saknar dig min vän!

Nu ska här packas upp varor...Tjing så länge!

Inga kommentarer: