onsdag 1 oktober 2008

En fjäril i silver.

En fjäril i silver har jag tillverkat på silversmideskursen i kväll. Det var otroligt skönt att överlämna mina små till snälla grannen och rymma till ateljén och fixa lite. Vuxentid i trevligt sällskap gör underverk för själen. Som en extra bonus hann jag dessutom få hjälp av snälla Ola med idéer om hur min grafiska profil till butiken ska se ut. I morgon väntar ett möte med annonsbladet och förhandlingar med leverantörer. Butiken är nu nästan färdigmålad och i helgen blir det fixa med inredningen för hela slanten. Har hunnit öppna och kolla på Mini rodini-kläderna som kommit idag...och har beslutat mig för att behålla allt själv! Sorry alla borlänge-mamas. Deras tryck är helt makalöst härliga!

Dagens bus var förövrigt att jag fick springa ut strumplös i dag då min lilleman tydligen lärt sig låsa upp ytterdörren och siktade på den vältrafikerade vägen. Han sprang ännu fortare och skrattade högljutt då han såg sin panikslagna mamma komma jagandes efter. Om han inte var så söt i sin vilda hockeyfrilla och skorna på fel fot så hade jag nog blivit riktig arg.

Nu kallar sängen och boken Mig äger Ingen. Klart slut!

Inga kommentarer: