torsdag 4 december 2008

Världens sämsta bloggare...

tänkte knopa ihop ett inlägg! Långt mellan gångerna just nu. Lite för mycket att göra och lite för få timmar på dygnet här i knätofsland. Har haft min lilla brutta med mig här i butiken några dagar. Väldigt mysigt att få vara med min lilla tjej. Vi har fikat på Esplanad när vi lämnat lillebror på dagis och sen hjälpts åt att öppna butiken. Vi har hunnit prata om både ditt och datt den här veckan. Här kommer några highlights...

E öppnar burken med biscotti och ropar högljutt
-Maaamma! Är det såna här skorpioner som momma tycker om?

E har druckit lite för mycket välling på morgonen och beklagar sig.
-Aj aj, vilken magnjip jag har. Jag har nog fått sån där undervärk i magen.

Nu ska jag hem och baka saffranskaka och dricka julmust! En gullig kund tipsade om detta recept...

Saffranskaka

200 g smör, 2 ägg, 3 dl socker, 1 paket saffran + 1 sockerbit, 1 ½ dl mjölk, 4 dl vetemjöl, 2 tsk bakpulver, florsocker.

Sätt ugnen på 175 grader. Smält matfettet i en kastrull och låt det svalna. Vispa ägg och socker pösigt. Stöt saffran med en sockerbit och tillsätt det till de vispade äggen tillsammans med matfettet och mjölken. Blanda mjölet med bakpulvret och rör ner i smeten. Grädda i smord form i nedre delen av ugnen i 45 minuter. Garnera gärna med siktat florsocker



1 kommentar:

Anonym sa...

Lika kreativ och smart som mor sin! Jag ler från öra till öra när jag tänker på er!
Kram/Anna