måndag 15 december 2008

Min morgon!

Vaknade utvilad i morse! Hade lagt fram alla kläder inför lussefirande på dagis och förberett mackor igår för att kunna åka iväg i god tid och slippa stressa. Hade en supermysig morgon och sen vann jag 25 tusen i månaden i 25 år på triss! Jo det är säkert!! Det var precis så jag tänkte att min morgon skulle te sig. Men nu blev det inte riktigt så...

Vaknade med en känsla av att vara färdig för nödslakt. Sprang fram och tillbaka genom huset och letade efter barn, luciakrona, pepparkakshatt, vällingflaskor, upp-och-ner-vända-mackor, kläder till mig, flera barn och till sist nycklarna. Kom iväg alldeles för sent, råkade dra E i håret då jag skulle spänna fast henne i bilstolen så hon blev jätteledsen, parkerade sen långt långt från dagis och fick bära en alldeles för tung liten kille (för dagen utklädd till michelin-pepparkaka då dagis lussar ute i år), 2 overaller, 4 handskar, väska och samtidigt försöka hålla en liten småsur tjej i handen. Kom fram mitt i framträdandet och såg knappt en skymt av mina små. När ska jag lära mig?
Hann även med ett kategori-1-samtal till min sambo. Det finns 2 typer av samtal man ringer till sin respektive när man har småbarn.
Kategori 1 är när man ringer och halvskriker, i stil med -vars i f...n är pepparkaksmössan och var la ni vantarna igår?!
Kategori 2 är när man ringer och låter lite halvuttråkad, i stil med -Heej, vad gör du? Går det bra att jobba? Du jag tänkte på en sak...

1 kommentar:

Lovilin sa...

Hej!

Hihi, villket roligt inlägg!Känner verkligen igwn mig med samtalen till sambon, jag är precis likadan.
Måste nog titta in till dig innan jul, du hade så mycket fint!!
Linda