fredag 12 december 2008

Pulka & glögg...

tänkte jag att det skulle bli i eftermiddag när jag stängt butiken. Längtar verkligen efter det! Min lilla tjej ringde och sjöng "aj jajk to movitmovit" (läs I like to move it move it") för mig igår . Klart inspirerad av att ha sett Madagaskar 2 på bio nyligen och när jag kom hem var det full fart på fredagsmyset. Alldeles uppspelta inför det faktum att det var fredagsmys med ostkrokar (jo det heter så när man är uppväxt norr om dalälven) och Bajda (Barda) på teven. I övrigt ska vi nog vara rätt så helylle och försöka baka pepparkakor och leta lucialinne i helgen. H vill dock vara tomte med luciakrona verkar det som. Jag hotade förresten min sambo igår. Jag tyckte våran konversation var rätt intressant ur ett könsperspektiv och "hotade" med att lägga ut den på bloggen. Så det är väl bara stå fast vid hotet och lägga ut konversationen här....



-Kom du ihåg att handla tandkräm till barnen?

-Nej...men jag letade efter det...på....biltema...men dom hade ingen...

Ha! trodde du inte jag skulle göra va?

Inga kommentarer: