söndag 28 september 2008

Planering i solen.

Sitter i solen med min laptop i mitt knä och kollar på min fina dotter som entusiastiskt plockar höstlöv. Borde väl delta i jakten efter det finaste lövet men det är så mycket som står på att-göra-listan att jag bara måste beta av några saker. Sitter och filar på de sista ordrarna och försöker få klart loggan till butiken. Igår fick jag lämna mina tokungar hos grannen och hann handla färg till butiken. Underbart! Varje steg närmare känns jätteskoj. Förvirrad som jag är så kom jag på att jag glömt köpa blöjor och fick svänga in på Maxi på hemvägen och sprang på en kär vän som har en kämpig tid i sitt liv nu. Hon har drabbats av cancer och allt har vänts upp och ner. Jag köpte tio röda rosor vid utgången och la på hennes vindruta, sen satt jag i min bil och väntade. Hon satte sig i bilen och lutade sig framåt, sen klev hon ur med förvånad min, tog rosorna och såg sig omkring. Då tutade jag och vinkade och hon skrattade gott. Hon ringde upp och var glad och rörd. Jag kunde inte sluta tänka på henne i natt. Ska se till att träffa henne snart!

Inga kommentarer: