måndag 29 september 2008

Anna min ängel!

Nu har min underbara Anna hjälpt mig fixa en förskyltning i butiken. Vi har textat och skrattat hela kvällen och fått till en åtminstone lite fyndig skyltning. Har ni vägarna förbi Borganäsvägen 33 så kan ni ju slå en kik! Kan förövrigt meddela att småbarnsmammor med sömnbrist är rätt lättroade. Anna fick ett mms från sin systeryster Emma, som praktiskt nog jobbar på Kappahl i Stockholm och kan en hel del om skyltning och annat, tydligen hade fontänen på Sergelstorg svämmat över idag och ställt till med översvämning i Emmas butik. Som svar virade vi Annas halsduk runt våra huvuden (som 2 turbaner) och spelade in ett meddelande där vi på bred värmländska deklarerade att "Talibanerna på Tre Äpplen Hög tar på sig hela ansvaret för drunkningstillbudet på Kappahl. Har ni några drunknade skyltdockor vi kan få köpa?". Skrattade sen hejdlöst åt vårat eget skämt. När vi nästan kämpat färdigt med våran skyltning så kom butiksgrannen från butiken Cacao över och bjuppade på kexchoklad! Hon kommer bli min nya bästis och jag kommer få stå i vassen under alla badsäsonger framöver. Klart slut!

1 kommentar:

Emma sa...

Haha, ni är helt galna! Vad roligt med en blogg... Jag kommer o hälsar på v.44 i din butik, det ser jag fram emot :-) Kram från Emma!