söndag 28 september 2008

Moms & bus!

Huga vad det är mycket att lära sig och mycket att ordna. Momsredovisning, försäkring, marknadsföring och likviditetsbudget är för dagen INTE mina favoritord. I synnerhet inte då man har fullt upp med att jaga barn som innehar medalj i buspåhitt. Förra veckan hann vi med följande.


När man är hos doktorn för att ta halsprov med en två och treåring så kan man lätt hinna med följande: Riva ner en ställning med broschyrer, dra ur 2 nödstoppar ur dörrar, välta ner en jättepappersrulle från britsen, "låna" doktorns ficklampa och lysa honom i ögonen, rymma i korridoren och trycka på alla dörröppnare och nödsingnaler man hinner och sen avsluta med att kalla alla äldre män "bajtojvsgubbe".


I övrigt så har lilleman även hunnit med att stoppa en stor sten i sin lilla näsa denna vecka, tagit min handväska och smakat på en Ibumetin så hans förskräckta mor fick ringa 112 och prata med giftinformation. Tydligen kan man äta 2,5 stycken 400 mg ibumetin innan det blir farligt när man väger 13 kilo. Sånt som jag hade önskat att jag skulle slippa lära mig!

Inga kommentarer: