tisdag 10 februari 2009

Danska kronor...

svensk hjärna! Sitter och gör momsredovisningen och det är rätt snurrigt när man handlar med danska kläder och får fakturor i danska kronor. I bland kommer de med moms och ibland utan moms. Snart känner jag för att säga som en pizzabagare som min hyresvärd påstår sig träffat, "Det där med moms har vi aldrig gått med i". Att hålla på med momsredovisning eller bokföring är för mig ungefär som att ha extrem tentaångest! Aldrig har man ett så välstädat hem som inför en tenta. Man bara måste sätta sig och sortera strumplådan, skura bakom spisen, rensa frysen, plantera om blommorna och göra ett nytt fotoalbum just den veckan då man egentligen borde ta tag i tentan eller uppsatsen eller vad det nu kan vara! Sååå väldigt tråkigt...Nu en kaffe sen nya tag!

Tjing så länge!

1 kommentar:

Villa Ekström sa...

Känner igen mig SÅ. Jag hade nippran på att gå i skafferiet när jag tentapluggade. Fast jag visste att det var tomt. Till slut åt jag till och med okokta makaroner- allt för att slippa ta itu med det jobbiga...